Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.12.2010 22:19 - Ошо - Кундалини и чакрите.Втора част.
Автор: alexmunro Категория: Други   
Прочетен: 2488 Коментари: 0 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Ето в това е сходството и различието между тези две понятия. Лично аз отдавам предпочитание на благодатта. Според възможностите най-добре е да минеш без участието на посредник. Но в едни случаи това е приемливо, в други - не. Затова, за разлика от определена категория хора, стремящи се към вечен живот, някои могат да станат посредници, за да пренасят за други Божествената енергия. Но посредник може да бъде само този, който вече не е индивидуално его. В този случай възможността за риск се свежда почти до нула, тъй като този човек, ставайки посредник, не става гуру - не съществува никакъв човек, никаква личност, която може да стане гуру. Добре разберете тази разлика. Обявявайки себе си за гуру, човек играе тази роля по отношение на вас. Когато той става посредник, той прави това във взаимодействието с цялостното съществувание. Тогава той няма никакво отношение непосредствено към вас. Разбирате ли разликата? В нито едно състояние, предизвикано от взаимодействието с вас, не може да съществува такова нещо. Затова истински гуру е този, който никога не става такъв. Именно по този начин може да се определи садгуру - Учител - този, който не е станал гуру. А последното означава, че всички, които се наричат гуру, не притежават качествената квалификация на Мастьр. Нищо не свидетелства за по-голяма дисквалификация, от провъзгласяването за гуру, тъй като това говори за наличието на его в тази личност, което е опасно само по себе си. Ако човек внезапно достигне състоянието на пустота, вакуум, в което егото се разтваря напълно и изчезва, той е готов да стане медиум, посредник. Тогава редом с нас, в негово присъствие, без ни най-малка опасност за нас може да се случи шактипат. В този случай нито за вас, нито за посредника, чрез когото протича енергията, не възниква никаква опасност. И все пак аз предпочитам благодатта. Когато егото е умряло и човек повече не е индивидуалност, личност - когато тези условия са изпълнени, тогава шактипат става почти благодат. Ако човек в такова състояние повече не е личност, тогава шактипат много прилича на благодат. Тогава дори само присъствието на такъв човек може да породи преживяването на Божественото. Такъв човек изглежда съвсем обикновено, но в действителност той е станал едно със Съществованието, с Божественото. Казано по друг начин, той е станал ръката, която Божественото е протегнало към вас, при това той е тук, съвсем близо. Такъв човек напълно се превръща в инструмент на Божественото. Ако той, притежавайки това ниво на съзнание, говори от първо лице, ние обикновено неправилно го разбираме като его. Казвайки "аз", той подразбира Висшия Аз, но ние трудно разбираме неговия език. Затова Кришна е могъл да каже на Арджуна: "Остави всичко и предай себе си на мен". Хиляди години ще размишляваме над това, каква е тази личност, която казва: "Предай себе си на Мен". Подобно твърдение изглежда свидетелства за наличието на его. Но този човек, тази личност може да го каже толкова просто, защото той повече не е его. Сега неговия "Аз" е протегнатата ръка на Този, който стои зад него, казвайки: "Предай себе си на мен, Единния". Думата "Единен" е безценна. Кришна казва: "Предай себе си на мен - Единния". "Азът" никога не е единен - той е множествен. Кришна говори от такова място, където "аз" е станал единен, а това вече не е езикът на егото. Именно затова в заявлението на Кришна виждаме егоизъм, но подобно мнение е погрешно. Винаги съществуват два възгледа за нещата: първият - от нашата собствена гледна точка, в която ние сме подложени на самоизмама; вторият - от гледна точка на Божественото, където заблужденията са невъзможни. Именно затова нещо може да се случи чрез личност, подобна на Кришна, в която не е останало място за индивидуално его. На периферията разликата между шактипат и благодат е огромна, но в центъра тя почти изчезва. Аз отдавам предпочитание на тази област, където трудно може да се постави граница между шактипат и благодат. Само тя е полезна, само тя има цена и значение. Един китайски монах с голяма радост празнувал рождения ден на гуру. Хората се чудели чий рожден ден отбелязва, след като по-рано винаги твърдял, че никога не е имал гуру, тъй като не се нуждае от учител. За какво тогава е това празнуване? Монахът ги молил да не му задават въпроси, но хората продължавали да настояват: "Днес е Денят на Гуру. Но нима ти имаш Гуру?" Монахът отвърнал: "Не ме затруднявайте. Кажете благодаря, че още не съм се разсърдил." Но колкото повече запазвал спокойствие, толкова повече те настоявали: "За какво става дума? Какво празнуваш? - нали днес е Ден на Учителя, а нима ти имаш Учител?" Монахът отвърнал: "След като сте толкова любопитни, трябва да ви отговоря. Днес си спомних за един човек, който някога отказа да бъде мой гуру, защото ако тогава ме бе приел за ученик, щях да се отклоня от Пътя. Спомням си, че му бях сърдит, но сега с огромна благодарност съм готов да се поклоня пред него. Ако този мъдрец бе пожелал, той би станал мой гуру, защото аз сам го молех за това, но той отказа". Хората се удивили още повече: "Защо тогава му благодариш, след като ти е отказал?" Монахът отвърнал: "Достатъчно е да кажа, че като не стана мой гуру, този човек направи за мен това, което не е по силата на нито един учител. Така моята благодарност към него се удвоява. Ако се бе съгласил, двамата щяхме да започнем нещо да даваме и да получаваме. Аз щях да докосна нозете му, предлагайки своето благоговение и преданост, и тогава сделката щеше да бъде сключена. Но той не се нуждае от почит и не стана мой гуру. Затова съм му задължен двойно. Това, което той направи, беше абсолютно едностранно действие - той даде, а аз не можах да му се отблагодаря, защото не ми остави ни най-малък шанс." В подобна ситуация изчезва всякаква разлика между шактипат и благодат. Колкото по-голяма е разликата, толкова по-далече стой. Колкото е по-малка, толкова по-добре. Затова отдавам такова голямо значение на благодатта. В денят, в който шактипат дотолкова се доближи до благодатта, че е невъзможно да се долови разликата между тях, знайте, че е настъпило истинското събитие. Когато електричеството в дома ви наподоби безпрепятственото и естествено електричество на мълнията в небето и стане част от безкрайната енергия, в този момент ще разберете, ще случващата се шактипат е равнозначна на благодат. Запомнете думите ми.



Гласувай:
9



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: alexmunro
Категория: Други
Прочетен: 622078
Постинги: 136
Коментари: 234
Гласове: 1196
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930